MobilePay Invoice med DIGITAL CAB

Med DIGITAL CAB har du mulighed for at sende MobilePay Invoice til dine privatkunder (B2C).

Med MobilePay Invoice er det nemt og enkelt for dine kunder at betale din faktura, og det letter din administration

Fordelen for dine kunder er, at kunden får direkte besked, når en faktura modtages, og bliver derfor med det samme opmærksom på, at en regning er klar til betaling.

Fordelen for dit firma

  • Nem betaling – Kunden kan nemt og enkelt betale sin regning ved et enkelt swipe
  • Mindre administration – Optimér jeres afstemning og brug mindre tid på at rykke kunderne for betaling
  • Bedre likviditet – Minimer antallet af dage fra afsendelse af faktura til modtagelse af betaling

Hvordan kommer jeg i gang med at sende MobilePay Invoice?

1. Du skal have en aftale med MobilePay Invoice

For at kunne tilbyde dine kunder fakturaer via MobilePay skal din virksomhed have:

  • En konto i Danske Bank
  • Et økonomisystem, der kan danne OIOUBL-filer
  • Kundens navn og mobiltelefonnummer og accept af at fakturaen sendes via MobilePay

Desuden skal du tage stilling til, om din virksomhed skal benytte FIK, kontooverførsel eller girokonto til modtagelse af betalinger.

  • For at bruge FIK skal du have et FIK-kreditornummer, der skal tilknyttes kontoen
  • For at bruge giroindbetalinger skal du have en girokonto i Danske Bank
  • For at bruge kontooverførsel er det nok med en konto i Danske Bank

Du kan tilmelde dig til MobilePay Invoice her https://www.mobilepay.dk/da-dk/Erhverv/Pages/mobilepay-invoice.aspx#Tilmelding

Eller læse mere om MobilePay Invoice her https://www.mobilepay.dk/da-dk/Erhverv/Pages/mobilepay-invoice.aspx

2. Ud over aftalen med MobilePay Invoice, skal du være kunde hos DIGITAL CAB

Hvis du ikke allerede er kunde opretter du dig nemt her priser og tilmelding hvor du vælger BUSINESS med det antal transaktioner som passer til din virksomhed

Når du er blevet kunde hos DIGITAL CAB eller hvis du allerede er kunde i forvejen, så giv os besked på servicedesk@digitalcab.dk eller via vores kontaktformular om, at du ønsker at sende MobilePay Invoice.

Derefter kontakter vi dig omkring de informationer vi får brug for, så din virksomhed kommer godt i gang med MobilePay Invoice.

 

Det tekniske

En MobilePay Invoice er faktisk en OIOUBL-Invoice, der indeholder ekstra krav til data. DIGITAL CAB kan hjælpe med at opfylde disse krav, men hvis man i stedet ønsker at udlæse en korrekt OIOUBL-Invoice “fra start”, så skal følgende 2 felter udfyldes:

1) Privat nøgle: MobilePay tildeler alle kreditorer en privat nøgle (en identifikationskode). Denne nøgle skal angives i OIOUBL’en og bruges til at identificere kreditoren overfor MobilePay. Nøglen skal angives i følgende segment på alle MobilePay Invoices:
<cac:AccountingSupplierParty>
<cbc:AdditionalAccountID>Privat Nøgle</cbc:AdditionalAccountID>
</cac:AccountingSupplierParty>

2) Debitor navn og tlf.nr.: MobilePay validerer debitorens navn og tlf.nr. imod CPR-registret. Disse to informationer skal angives i ét af følgende to segmenter:
<cac:AccountingContact>
<cbc:Name>Navn</cbc:Name>
<cbc:Telephone>Tlf. nr.</cbc:Telephone>
</cac:AccountingContact>
ELLER
<cac:BuyerContact>
<cbc:Name>Navn</cbc:Name>
<cbc:Telephone>Tlf. nr.</cbc:Telephone>
</cac:BuyerContact>

Tlf. nr. kan angives på én af følgende tre måder:
+45XXXXXXXX
0045XXXXXXXX
XXXXXXXX

I løbet af dokumentets behandling hos DIGITAL CAB kan vi assistere med at få ovenstående data til at stå korrekt, så MobilePay altid modtager en OIOUBL med korrekt data.